czwartek, 6 marca 2014

Kwiatowe drzewko

Za dwa dni Dzień Kobiet. 
Święto z PRL-u - tak ten dzień określa mój tato, który nigdy z tej okazji nie dał mojej mamie kwiatów. Ale właściwie to dlaczego z PRL-u? Przecież zostało ustanowione w 1910 r jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. 
Faktycznie w czasach PRL-u miało ono wyraz bardzo propagandowy - masowo rozdawane goździki, publikowanie portretów zasłużonych kobiet, podarki w postaci mydła i rajstop. No dziwne to było dziwne, ale takie były czasy.
A teraz są inne i inaczej ten dzień się obchodzi. 

Tak więc bez względu na to z czym te święto w przeszłości mogło się wiązać, uważam, że raz do roku jakieś "szczególne" traktowanie nam kobietkom się należy :)

I właśnie z tej okazji postanowiłam sama sobie zrobić mały prezent - kwiatowe drzewko.


Drzewko zrobione z kwiatków sztucznych, wiec tak łatwo "nie zwiędnie". 
A to także wpisuje się w pogląd mojego kochanego tatusia, który uważa, że kwiatków ciętych nie warto kupować/dawać bo szybko więdną. Ciekawa jestem dlaczego nie wpadł na pomysł, że przecież istnieją jeszcze te doniczkowe ;) Ach ten tatuś.

Dobrze że mój mąż ma inne poglądy i wie, że kocham kwiaty (przede wszystkim te żywe). 
Jeśli więc tylko nie zapomni, na pewno przyniesie mi jakiegoś tulipanka, bo za goździkami akurat nie przepadam.

6 komentarzy:

  1. Prześliczne jest to drzewko! tez chodzi za mną takie, tylko z różyczkami i perełkami:)
    Przeczytałam cały Twój blog i również tak jak Ty uwielbiam wianki, Twoje są prześliczne i baaardzo mi się podobają♥
    Pozdrawiam cieplutko☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Cieszy mnie to, że komuś podobają się moje wianki, bo szczerze mówiąc początkowo wątpiłam w to, że kogoś mogą zainteresować. Najwidoczniej człowiek małej wiary ze mnie ;)

      Usuń
  2. Bardzo ładne i wysokie z tego co widzę - ile cm? :) Wychodzę z założenia, że samemu sobie też trzeba sprawiać od czasu do czasu jakiś prezent, tak w ramach zdrowego egoizmu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No całkiem spore, ok 65 cm wysokości. Doniczkę miałam sporą więc wielkość musiałam do niej dostosować :)

      Usuń
    2. Piękne!

      Usuń
  3. Oprócz tego, że na Dzień Kobiet myślę, że ze względu na kolorystykę sprawdziłoby się również na Walentynki...w każdym razie ciekawa propozycja na obie te okazje:)

    OdpowiedzUsuń